15 Ekim 2014 Çarşamba

Biyomedikal cihaz


Sağlık hizmetlerinin görünen yüzü hastaneler ve hekimler olmakla birlikte, her ferdi ilgilendiren sağlık hizmetlerinin en önemli yapı taşlarından birini de biyomedikal cihazlar oluşturmaktadır.
Günümüzde dünya üzerindeki tıbbi ve teknolojik gelişmelere bakıldığında, insan gen haritası çözülmüş, nano robotlar iş başına geçmiş, mikro cerrahi, lazer, Manyetik Rezonans teknikleri artık sıradan teknolojiler haline geldiği görülebilir.
Biyomedikal Cihaz

Tıp alanındaki hızlı gelişmeler paralelindeki biyomedikal cihaz teknolojilerinin gelişimiyle dünyada bu alanı da çok önemli noktalara getirmiştir. Tıbbi teşhis ve tedavide, cihazların kullanımının gerekliliği ve artan yaygınlaşma talepleriyle beraber bu cihazlar için servis desteği de önemli bir iş alanı oluşturmuştur. Bu iş alanı çalışan teknik servis elemanları da aldıkları eğitim ve sertifikalandırılmış görev ve işleriyle kaliteli destek hizmeti vermek üzere dolaylı olarak insan sağlığı ve yaşam kalitesi için çalışmaktadırlar. Ülkemizde de artan Biyomedikal cihaz teknolojilerinin kullanımı, zamanla yaygınlaşma talebini de getirmiştir. Cihaz kullanımlarının artmasıyla da servis desteği ihtiyacının artması ve yaygınlaşması da kaçınılmaz olmuştur. Doğal olarak da bu hizmeti verecek bilgili ve tecrübeli nitelikli eleman ihtiyacı doğmuştur. Ayrıca cihazların çoğunluğunun yurt dışında üretilmesi birçok olumsuzluğu da beraberinde getirmektedir:
Biyomedikal cihaz MR cihazı


 Yedek parçada yurt dışına bağımlılık
 Parça ve servis desteğinde yurt dışına bağımlılık
 Servis elemanlarının sertifikalandırılmasında yurt dışına bağımlılık
 Parça, servis ve hizmet maliyetinde artış
 Maliyet yüksekliği nedeniyle hizmetlerde yavaşlama ve yaygınlaşmamasıyla
 Servis kalitesinde düşme

Tüm bu sonuçlar, cihazların kullanımını, yaygınlaşmasını, sağlık hizmetlerinin sürekliliğini de yavaşlatmaktadır. Bunu önlemek için de öncelikle, sektörde ve hastanelerde bu cihazlarla ilgilenecek hastane personeli (doktor,hemşire, kullanıcı v.b) ile biyomedikal klinik mühendisleri, cihaz üreticileri ve satıcıları arasında işbirliği ve koordinasyonu arttırmak gerekmektedir. Bunu artıracak, teknik problemleri çözmeye yönelik en güncel uygulamalı alan eğitimlerini almış ara eleman ihtiyacı da oldukça fazladır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder